onsdag 20 mars 2013

Påskpyssel, del 2!

Nu närmar sig påsken och då vill man ju gärna plocka in lite björkris. Jag tycker att det är jättefint med björkris och har det på flera ställen här hemma. I ett av risen har jag valt att hänga "tovade"  hjärtan (och en bil).

Alfred, Vilmer och jag har "tovat" med hjälp av speciella nålar. Det var enkelt och resultatet blev bra.








Vi använde oss av en skumgummibit, pepparkaksformer, färgad ull och en nål som är gjord för ändamålet.
Kul med saker som man inte kan misslyckas med :)
 
Jag fäste sedan hjärtana i en tråd och hängde upp dem i riset. Bilen passar väl också in?
 

 
Jag sa ju att jag skulle visa tre påskpyssel innan påsk, alltså återstår det ett. De som känner mig vet att jag har väldig beslutsångest, så även nu. Ska jag visa en krans eller något ätbart? Vad tycker ni?
 

Kram carolina

5 kommentarer:

  1. Jätefint! En krans säger jag:) Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Dom var jättefina!!! (särskilt bilen ;-)) såna skulle jag vilja ha.

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha! Jag ska hälsa Vilmer att faster vill ha en tovad bil ;)

    SvaraRadera
  4. Eftersom det bara är du Monica som svarat på min fråga, så blir det en krans ;)

    SvaraRadera