söndag 24 mars 2013

Hjärtekatten Vera!

Ibland blir inte livet som man tänkt sig, det tar oväntade vändningar. Ett exempel på detta är när ett barn föds med hjärtfel. 2011 startade Therese och Susanne projektet hjärtekatten. De samlar ihop handvirkade hjärtekatter som skänks till barnhjärtavdelningar vid Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg och Skånes universitetssjukhus i Lund. Deras förhoppning är att varje nytt litet hjärtebarn ska få med sig en egen Hjärtekatt när det åker hem från sjukhuset.

Nu är det Veras tur att glädja ett hjärtsjukt barn. Jag tycker att det är ett fantastiskt fint initiativ av dem att starta ett sådant projekt och det känns kul att få vara med och hjälpa till. Detta är andra hjärtekatten jag virkat, den första flyttade hem till mitt syskonbarn Ester.

Säg hej till Vera!!


 
Är du sugen på att virka en hjärtekatt kan du hitta mönstret inne på HJÄRTEKATTEN. Mönstret på hjärtat hittade jag inne hos IA NYCKELPIGA.


Kram Carolina

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilken söt liten Vera! Såg på hjärtekattsbloggen att du undrade om den kommit fram. Kommer du ihåg vem du skickade den till? Jag kan göra en efterlysning på Vera bland oss mottagare. Ibland är det mycket privat som händer som gör att det tar ett tag innan bild kommer upp, så förhoppningsvis är hon inte försvunnen! /Rebecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så snällt av dig! Nu såg jag att hon kommit fram , men tack ändå :) Förstår helt och fullt att det kommer saker i vägen. Ni gör ett jättejobb som samlar in alla katter.

      Radera